نقاط ضعف غیرقابل پیش‌بینی Vision Pro اپل از دیدگاه کاربران


در سال گذشته، شرکت اپل اولین نسل از عینک‌های واقعیت افزوده و مجازی خود را با نام Vision Pro روانه بازار کرد که قیمت آن به سه‌هزار و پانصد دلار می‌رسید. با وجود کمپین‌های تبلیغاتی وسیع که این شرکت در هنگام معرفی محصول به راه انداخت، پس از آنکه هیجان آغازین فروکش کرد، خریداران اولیه با حس پشیمانی از خرید زودهنگام این فناوری مواجه شدند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با تعدادی از کاربرانی که بلافاصله پس از عرضه، اقدام به خرید این عینک کرده بودند، مصاحبه‌ای انجام داد. تمام آن‌ها اذعان کردند که علیرغم ایده‌های نوآورانه و پیشرفته‌ای که در طراحی این عینک به‌کار رفته، کاربردهای عملی آن همچنان در حد محدودی باقی مانده است. داستین فاکس، یک مشاور املاک چهل و پنج‌ساله که انتظار داشت از این عینک در فعالیت‌های روزمره‌اش بهره ببرد، اعتراف کرد که فقط سه یا چهار بار از آن استفاده کرده است.

یکی دیگر از خریداران، این هدست را برای لذت بردن از دنیای فیلم‌های واقعیت مجازی تهیه کرده بود، اما به دلیل سنگینی آن، تنها می‌توانست حداکثر به مدت شصت دقیقه از آن استفاده کند. او همچنین نکته‌ای را مطرح کرد که وزن دستگاه تنها یکی از چالش‌هاست و عدم وجود قابلیت‌های چندمنظوره نیز به‌عنوان یک نقطه‌ضعف دیگر آن تلقی می‌شود.

 




این تجربیات به‌خوبی نشان می‌دهد که تلاش اپل برای ورود به عرصه واقعیت مجازی، سرنوشتی مشابه دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه دارد؛ چرا که تاکنون هیچ شرکتی موفق به ارائه فناوری‌ای نشده است که هم از نظر تجربه کاربری رضایت‌بخش باشد و هم به‌طور گسترده‌ای محبوبیت پیدا کند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی عینک Vision Pro، کمبود اپلیکیشن‌های کاربردی است. با اینکه هنوز گروه کوچکی از کاربران مشتاق به خرید و استفاده از این محصول وجود دارند، اما این تعداد به وضوح در مقایسه با کاربران عینک‌های رقیب (مانند گوگل) بسیار اندک است.

اکنون این سوال مطرح می‌شود: آیا اپل قادر خواهد بود با به‌روزرسانی‌های آینده، این محصول را به یک فناوری همه‌پسند و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا