کادیلاک، پیشگام نوین در عرصه خودروهای لوکس الکتریکی
بر اساس گزارشی از ایتنا و به نقل از الکترک، این شرکت تا به امروز ۷ مدل خودرو الکتریکی را معرفی کرده است که شامل Optiq بهعنوان مدل پایه، Lyriq در رده متوسط، Vistiq با سه ردیف صندلی و مدلهای بزرگتری همچون Escalade IQ و IQL میشود. همچنین نسخههای پرفورمنس Optiq V و Lyriq V، به همراه مدلی فوقلوکس به نام Celestiq نیز در بازار عرضه شدهاند.
در طی سهماهه دوم سال، کادیلاک با افزایش ۱۵ درصدی در فروش و تحویل بیش از ۴۴۳۰۰ دستگاه، بهترین عملکرد خود در نیمه اول سال را از سال ۲۰۰۸ به این سو، ثبت کرد. رشد فروش این برند در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا قابل مشاهده بوده و مدلهای الکتریکی جدید با استقبال مطلوبی روبهرو شدهاند. جنرال موتورز ادعا دارد که کادیلاک در سهماهه دوم ۲۰۲۵، از نظر سهم بازار، در بین برندهای لوکس فعال در حوزه خودروهای الکتریکی (به استثنای تسلا) پیشتاز خواهد بود و در بین بازار کلی خودروهای برقی به رتبه پنجم خواهد رسید.
هرچند تسلا در این تحلیل لحاظ نشده (چرا که ساختار قیمتی آن متفاوت است)، اما کادیلاک بر این باور است که تنوع محصولات و تولید داخلی میتواند مزیت رقابتی قابل توجهی در قیاس با سایر برندهای لوکس برای این برند ایجاد کند. بهجز مدل Optiq که در مکزیک تولید میشود، سایر خودروهای این برند در ایالات متحده به مرحله تولید رسیدهاند.
از طریق ارائه این مجموعه گستردهای از مدلها، کادیلاک هدف دارد تا بالاترین میزان تنوع را در بین برندهای لوکس فراهم آورد، بهگونهای که بتواند تقاضای بیشتری را تحت پوشش قرار داده و موقعیت رهبری خود در بازار EV را تثبیت کند.