درآمد یوتیوب از تبلیغات به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید!
بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه درباره عملکرد مالی سهماهه دوم آلفابت، شرکت مادر گوگل منتشر شد، یوتیوب همچنان برترین موقعیت خود را در صنعت پخش آنلاین حفظ کرده و شاهد افزایش ۱۳ درصدی در درآمد تبلیغاتی خود نسبت به سال گذشته بوده است. این رشد چشمگیر، درآمد کلی تبلیغات یوتیوب را به ۹.۸ میلیارد دلار رسانده، که در مقایسه با درآمد ۸.۷ میلیارد دلاری سال گذشته، گویای روند رو به رشدی است.
این مقدار حتی از پیشبینیهای کارشناسان که درآمد تبلیغاتی این پلتفرم را تقریباً ۹.۶ میلیارد دلار برآورد کرده بودند، بالاتر رفته است.
یوتیوب برای سالها تلاش کرده تا سهم بیشتری از بازار تبلیغات تلویزیونی را به ویژه با توجه به افزایش تمایل کاربران به تماشای محتوای این پلتفرم از طریق تلویزیونهای هوشمند بهدست آورد. طبق گزارش جدید مؤسسه نیلسن، یوتیوب برای سومین ماه پیدرپی توانسته است جایگاه نخست را در سهم زمان تماشای تلویزیونی به دست آورد و ۱۲.۴ درصد از کل زمان تماشا را به خود اختصاص دهد.
در پاسخ به این موفقیت، رقبایی نظیر اچبیاو مکس و آمازون پرایم ویدئو، با تقویت ظرفیتهای تبلیغاتی و بهکارگیری استراتژیهای بازاریابی بهبود یافته، تلاش میکنند تا بخشی بیشتر از این بازار را از آن خود کنند. همچنین، نتفلیکس به عنوان رقیبی جدی در حال ظهور به نظر میرسد، بهویژه پس از اینکه در گزارشی مالی اخیراً اعلام کرد که قصد دارد درآمد تبلیغاتیاش در سال جاری را دو برابر کند. با اینکه نتفلیکس میزان دقیق درآمد تبلیغاتی خود را فاش نکرده، اما طبق تحلیلهای صورت گرفته از سوی مادیسون اند وال (Madison & Wall)، این درآمد تقریباً ۳ میلیارد دلار برآورد میشود.
در نهایت، آلفابت در سهماهه دوم سال، عملکرد مالی قوی را به ثبت رساند و با ثبت ۱۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته، درآمد کل خود را به ۹۶.۴ میلیارد دلار رساند.